sobota, 6. júla 2013

Návšteva Vysokých Tatier, alebo ako nás skoro zrazila laň

Konečne skončilo skúškové obdobie, prišli prázdniny a s nimi aj čas dovoleniek a výletov. Ako prvý prázdninový výlet sme zvolili návštevu našich Vysokých Tatier. Splašili sme pár výletníkov, zladili všetky diáre a keď sme konečne našli voľný víkend, ktorý vyhovoval všetkým, vyrazili sme na hory. Najskôr to síce vyzeralo, že sa nedostaneme z Bratislavy pre povinnosti dôležitého člena posádky (vodiča), ale nakoniec sa to podarilo a o siedmej večer sme sa už viezli za dobrodružstvom.

Vodopády Studeného potoka

A že to veru dobrodružstvo bolo. Polovica z 6 člennej posádky aktívny turisti a druhá polovica bola naposledy na túre pred mnohými rokmi. Musím sa priznať, že patrím do tej druhej polovice. Ako to už v Tatrách býva, počasie je nevyspytateľné a tak sme hneď v prvý deň poriadne zmokli. Zvolili sme trasu zo Starého Smokovca cez Hrebienok, odtiaľ k Vodopádom Studeného potoka a s medzizastávkami na Rainerovej a Bilíkovej chate sme sa opäť cez Hrebienok vrátili do Starého Smokovca. Túra to síce nebola náročná, a veru bola aj krásna, len keby nám to počasie vydržalo a pri Obrovskom vodopáde nezačalo pršať. Odtiaľ už len lialo a lialo, tak sme sa poponáhľali naspäť na chatu do tepla a sucha. Na druhý deň sme sa odviezli do Tatranskej Lomnice, že skúsime vyliezť na Skalnaté pleso. Vybrali sme sa teda, ako bolo napísané v turistickom sprievodcovi, po modrej značke, ktorá nás mala doviesť rovno k nášmu cieľu. Asi po hodine, keď sa náš cieľ strácal ďaleko za naším chrbtom sa nám to prestalo zdať. Turistická navigácia však tvrdila, že ideme správne a tak sme ďalej kráčali. Chvíľu to zas vyzeralo, že začne pršať a uvažovali sme, že sa vrátime a vzdáme celú túru. Ako sa neskôr ukázalo, mali sme to urobiť. Po dlhom šlapaní sme totiž dorazili na Hrebienok. A ten teda vôbec nebol v pláne, o ňom turistický sprievodca nič nehovoril. Nad nami sa zase poriadne zmrákalo, aj hlad prichádzal a únava sa nás držala ako kliešť. Neustála som to a pri Obrovskom vodopáde som snaženie vzdala. S priateľom sme sa oddelili od zvyšku skupiny a rozhodli sme sa ísť domov. Zvyšok skupiny nakoniec po ďalších troch hodinách Skalnaté pleso zdolal.

s fotografom Vladkom a s modrou značkou :)

My dvaja sme prešli k hornej stanici lanovky na Hrebienku, požičali sme si kolobežky a užili sme si trochu adrenalínu pri ceste do Starého Smokovca. Bol to skvelý zážitok, len škoda že trval len chvíľu. Ak ale niekedy budete na Hrebienku a nechcete ísť z neho pešo ani čakať pol dňa na lanovku, určite vyskúšajte kolobežky. Stojí to zato.

takto nás vystrojili :) hotoví ufóni

Posledný deň sme zvolili nenáročnú prechádzku okolo Štrbského plesa. Ani tu sme však neostali bez zážitku, ktorý si ešte dlho budeme pamätať. Už sme končili okružnú prechádzku, keď sme prišli k väčšej skupine ľudí, ktorá si niečo horlivo fotila. Pretlačili sme sa cez pár zvedavcov a v tom sa nám vyskytol nečakaný pohľad. Nevieme kde sa vzala, stála pred nami laň. Normálne živá, divoká laň. Bola vyplašená z toľkých ľudí, a tak tam chvíľu nehybne stála a strihala ušami. Akonáhle však dostala príležitosť, skočila medzi ľudí a utekala sa schovať do najbližších kríkov. Nanešťastie, tí ľudia medzi ktorých skočila, sme boli ja a Lucka a chvíľu sme stáli zoči – voči a nevedeli kam sa uhnúť (zatiaľ neviem, či z toho existuje fotka, ak hej určite ju uvidíte). Nikomu sa nič nestalo, len sme boli všetky tri poriadne vyľakané. Neočakávaný zvrat našej prechádzky ukončil náš turistický výlet po krásach Slovenska a my sme sa vydali na cestu domov.

Štrbské pleso

Premokli sme do nitky, nachodili kilometre navyše (v podstate sa dá povedať, že sme poblúdili), takmer sme sa zrazili s laňou, no aj vďaka tomu sme zažili nezabudnuteľný víkend so skvelými ľuďmi v srdci našich Vysokých Tatier. Zatiaľ vám ponúkam len pár fotiek nafotených mobilom. Ďalšie ešte pribudnú, také profesionálnejšie od nášho fotografa hneď ako mi ich doručí.