nedeľa, 30. novembra 2014

DIY N°1 - Vankúš so sovičkami


Musím sa priznať, že momentálne nemám nafotený naozaj ani jeden outfit do zásoby. Počasie bolo teraz naozaj na nič a Michal celý týždeň cestoval medzi BA a LV, bol aj na pohovore, takže ma nemal kto odfotiť. Tento týždeň to však plánujeme napraviť, čiže snáď sa takáto situácia tak skoro nezopakuje. Držte palce! :) Absenciu outfit postu vám však vynahradím, na mňa nezvyčajným, DIY postom. 
Na začiatok nepôjde o nič zložité a zvládne to naozaj každý. Vyrobíme si totiž, obrázkový vankúš. Konkrétne vankúš so sovičkami. Pred nejakým časom sme sa túlali po Ikea. Zbožňujem tam chodiť, aj keď moja kreditka by bola určite radšej keby nie. Ešte sa mi totiž nestalo, že by som odtiaľ odišla len s tým, čo som potrebovala. Tak tomu bolo aj tentokrát. Nakúpili sme vankúše. A hneď pri nich mali aj fixky na textil, takže sme sa rozhodli si jeden vlastnoručne vyzdobiť. 


Takže čo potrebujeme? 
1. Predlohu obrázka, ktorý chceme na vankúš preniesť 
2. Výkres
3. Nožnice a ceruzku
4. Fixky na textil
5. Vankúš

Postup:
1. Na výkres si predkreslíme obrysy obrázka a vystrihneme ich.  
2. Pomocou makety si obrázky predkreslíme ceruzkou na vankúš (budete potrebovať mäkkú ceruzku, aby sa vám ňou dalo na látku kresliť).
3. Na detaily ako oči, srdiečka, zobáčik, atď. môžete tiež použiť vopred pripravené makety. Zjednodušíte si tým predkreslovanie a budete mať pekné pravidelné tvary.
4. Obrázky vyfarbíme fixkami na textil.
5. Pokiaľ maľujete na poťah vankúša, vyfarbený obrázok treba zažehliť buď od opaku alebo cez druhú látku a následne oprať. Ja som kreslila priamo na vankúš, takže som si kvôli jeho výplni netrúfla žehliť ho ani prať. Fixky však pekne uschli a neotláčajú sa ani nerozmazávajú. 
* Pri kreslení dávajte trošku pozor, pretože fixky sa trošku rozpíjajú. Nezachádzajte preto hneď až k okrajom, najskôr vyskúšajte, ako reagujú na povrch. 
6. Voilá vankúš je hotový :)

Takýto vankúš, prípadne tričko, šatku, obal na tablet, alebo čokoľvek textilné na čo sa dá kresliť, môžete pokojne darovať aj ako vianočný darček. Je to milé, osobné a obdarovaný bude vidieť, že ste si na jeho darčeku dali záležať :)

Nezabudnite, že ešte vždy sa môžete zapojiť do giveaway, ktorá trvá do 10.12.214. TU!



Foto: ja (Anita :D)


3 komentáre:

  1. Dokonalý vankúš, ale mne by sa nechcelo kresliť, ja by som si ho radšej kúpila takto krásne hotový. Pekné farby! :-)
    S tým počasím a absenciou fotografa poznám veľmi dobre. No snáď to prekonáme a bude aj lepšie počasie, aj prítomní páni fotografi. :-)
    Katharine-fashionisbeautiful

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Velmi povedené, ty sovičky se ti opravdu povedly

    OdpovedaťOdstrániť